Ga naar de hoofdinhoud

Je cookievoorkeuren - Gemeente Noordwijk

Cookies accepteren helpt ons dit platform te verbeteren. Lees ons cookiebeleid.

Gemeente Noordwijk Home
  • Home
  • Zelf aan de slag
  • Wijkverenigingen

Merel vG

Lid sinds 25 oktober 2025

In Noordwijk komen wonen in september 2025 na vele jaren in Leiden en ook wat jaren in Den Haag, Haarlem en Friesland.

Ik zet me graag in voor een happy en gezonde community. Ik ben na 7 jaar Japanse yogales te hebben gegeven aan het kijken naar een nieuwe uitdaging.

Naast yoga ben ik gek op de natuur, het strand, de seizoenen, reizen, dans, cultuur en koken.

Alle bijdrages die door deze deelnemer zijn ingediend

Er zijn 2 projecten beschikbaar.
Populair ideeën zijn geladen.

Voor de containers op het Kloosterplein zou ik containertuintjes willen laten plaatsen en citroenmelisse tegen vliegen.

Merel vG•4 maanden geleden Onlangs ben ik in Noordwijk-Binnen komen wonen met uitzicht op het Kloosterplein. De vorige bewoonster attendeerde me erop dat er in de zomer veel overlast is van vliegen vanwege de containers. Nu zijn er diverse kruiden en planten waar vliegen niet goed tegen kunnen, waaronder lavendel en citroenmelisse. Naast dat het een groene en frisse indruk geeft rondom de containers, zouden de plantjes dus een nuttige functie hebben. Mijn bovenbuurvrouw en ik zijn bereid ons hiervoor in te zetten. Ik heb in Leiden gewoond en ik weet dat het daar een succes was.Zou het mogelijk zijn om containertuinen aan te laten leggen rondom de containers na eventueel advies vanuit de NVRD? Ik zag dat Citygard dit concept al heeft doorontwikkeld: https://www.nvrd.nl/inspiratie/placemaking-van-containertuintjes-tot-community-art/Alvast bedankt voor het meedenken. 🙏Met vriendelijke groet,Merel en buurvrouw Dominique

Landgoed openstelling vlakbij Noordwijk-Binnen

Merel vG•7 maanden geleden Vlakbij de dorpskern is een prachtig stuk natuur dat momenteel gesloten is voor bewoners omdat het landgoed waarschijnlijk privé terrein is. Dat is dan de eigenaren goed recht uiteraard! Toch vraag ik me af of het vanuit de Gemeente mogelijk zou zijn om dit mooie stukje natuur open te stellen voor wandelaars en bewoners die bijvoorbeeld hun hond een leuk uitje willen geven. Is dit voor de eigenaren van het landgoed niet mogelijk? Dan wellicht alleen een weekend-openstelling of een keer per maand? Ik ben heel erg benieuwd of de eigenaren hiervoor open staan. Ik ben nieuw in het dorp maar ik vond het dichte hek zo zonde aangezien ik gewend ben in Oegstgeest, Warmond dat het meeste terrein bewandelbaar is. Ik hoor het heel graag als de gemeente hierin initiatief wil nemen. Nogmaals: ik zou het volledig begrijpen als het voorlopig niet mogelijk is, maar we leven in een drukke maatschappij waarin het bezoeken van stukjes groen -op loopafstand :) - waardevol is naast het leven in een gezellig dorp. 🙏
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Sitemap
Mogelijk gemaakt doorGo Vocal voorheen CitizenLab
Nederlands flagNL
العربية‏ flagAR
English flagEN
Polski flagPL
Deutsch flagDE